Beschrijving
Rempedalen uit de RFX Pro-serie zijn ontworpen en getest op het hoogste niveau.
Rempedalen uit de Pro-serie zijn vervaardigd van 7075-T6 aluminium en hebben een gesmede as van het OEM-type. Een gladde afwerking van de as helpt de slijtage te verminderen die gepaard gaat met een geribbeld ontwerp.
Flexibele tips uit de Pro-serie zijn CNC-gefreesd billet-aluminium en hebben een veerbelaste, draaibare tip die bij impact, zoals in een sleur, zal draaien om schade te verminderen. De punt heeft ook stalen tanden voor meer grip in modderige omstandigheden.
Flexibele tips uit de Pro-serie hebben ook een stop op de scharnierpunt, dit stopt de punt bij 90 graden rotatie om schade te voorkomen die kan optreden als de punt onder het koppelingsdeksel draait.
Rempedalen uit de Pro-serie bevatten ook een kabelremslang, dit helpt voorkomen dat de pedaalas bij een botsing verbuigt.
Functies:
Nieuwe 7075-T6 Billet massieve punt, met vloeiend ontwerp.
Nieuwe verstelbaarheid in 2 standen op de tip.
Nieuwe optionele hard geanodiseerde puntversie beschikbaar voor huidige modellen.
Remslang nieuwe stijl met verstelbare klem.
Nieuwe hard geanodiseerde zwarte schacht om corrosie te voorkomen en slijtage te verminderen.
Vervangbare roestvrijstalen tanden voor meer grip.
Compleet geleverd met lagers en bussen voor geselecteerde modellen.
Lasergeƫtst logo.
Montage-instructies:
Begin met het noteren van de hoogte van de pedaaltip ten opzichte van de voetsteun.
Verwijder de R-clip of splitpen van de achterkant van de rembout die zich achter het frame bevindt.
Verwijder de scharnierbout waarmee het pedaal aan het frame is bevestigd.
Maak de terugstelveer los van het pedaal en laat deze hangen.
Draai het pedaal naar buiten zodat de splitpen aan de achterkant van de pedaalgaffel zichtbaar wordt.
Verwijder deze splitpen en de paspen, het achterrempedaal zal nu worden verwijderd.
Verwijder de oliekeerringen van het oude pedaal schoon en plaats ze terug op het nieuwe pedaal.
Reinig alle onderdelen met een multifunctioneel smeermiddel zoals maxima MPPL, klaar voor herinstallatie.
Plaats de remgaffel, paspen en splitpen terug.
Breng de terugtrekveer weer aan.
Breng wat Maxima waterdicht vet aan op de scharnierbout, lijn het scharniergat uit en plaats de bout terug.
Draai de scharnierbout aan tot het vereiste aanhaalmoment volgens de gebruikershandleiding.
Plaats de R-clip/splitpen terug op de achterkant van de scharnierbout.
Stel met het pedaal nu bevestigd de pedaalhoogte in op de juiste positie en vrije slag, doe dit door de moer boven de gaffel los te draaien en de plunjerbout naar binnen of naar buiten te draaien.
Monteer nu de remslang.
Japanse modellen- Verwijder de onderste moer en ring van de motorsteun, vervang de oude ring door de nieuwe ring die aan de remleiding is bevestigd.
KTM-modellen – Verwijder de nieuwe ring die aan de remslang is bevestigd, leg deze opzij omdat deze niet vereist is op de KTM, lus de kabel rond de onderste motorsteun en plaats deze terug in de krimpfitting.
Stel de juiste spanning in op de remslang en denk eraan om het pedaal naar beneden te laten uitschuiven.
Krimp de fitting samen met een tang en knip overtollige kabel af.